December 4, 2013

SIBUK 2.0

by Taste Of Tapah

Alhamdulillah... Syukur kehadrat Allah S.W.T kerana masa yang dikurniakan malam ini untuk Ummi menulis di Taste Of Tapah yang lama dibiarkan....

SIBUK 2.0!!

Working + Traffic jammed + New Born + Outstation Every Month + House chores = 


***

Pertengahan Bulan September 2013 hingga Akhir bulan Oktober 2013 yang lalu, Babah pergi menyambut seruan Allah sebagai TetamuNya yakni mengerjakan Haji.

Tinggallah Ummi dengan Zara & Umar ditemani Tok dan Opah.

Alhamdulillah segalanya dimudahkan, Babah selamat pergi dan selamat kembali. Moga bersemangat mengekalkan kemakburan Haji.

***

Lama tak menulis, sebab memaksimumkan masa malam-malam yang ada beberapa jam sahaja untuk kedua-dua si comel dan suami....

Siang memang tak sempat nak ber-blog. Tender Evaluation + Work Program + Milestones + Site Briefing + Kick Off Meeting + Work Progress + Approval + Measured Drawing.... and the list never end.
Nama pun kerja, kalau habis; makna kata dah tak payah kerja la. huhu



Raya Haji yang lalu sambut bertiga of coz with tok opah n mama long's family. Wearing jubah babah pos dari Mekah

Teringat lagi sepanjang Babah ke Mekah, Umar tak putus-putus berkahak. KPJ Kajang dah pergi, Azzahrah dah pergi termasuklah Klinik Dr Nadhir Khan di Wangsa Maju juga dah pergi. Nebuliser, Percussion, Fisio, Stim, Vicks, Jeslyn Oil, Bawang Putih, Kunyit, Antibiotik, Ventolin apa sahaja dah dibuat. Namun, mungkin ini antara dugaan Kerja Haji yang Babah laksanakan.


Walaubagaimanapun selalu memujuk hati mengatakan syukur dikurniakan kesibukkan, kerana mempunyai insan tersayang di sekeliling, dan masih punya perkerjaan. Masih punya rumah tempat berteduh. masih punya kereta untuk di pandu.
Kerana kadang-kadang kita cube bersabar, namun bila motivasi diri dengan cara sabar sudah tidak boleh digunapakai, motivasilah diri dengan menghitung kesyukuran........


"Fabi'ayyi ala irobbikuma tukazziban"

Mana satu antara nikmat-nikmat Tuhan mu yang ingin kamu dustakan

Alhamdulillah Segala Puji Bagi Allah

Moga dengan memahami Syukur Allah tambah lagi rezeki yang melimpah ruah dan memberi kelapangan masa pada Ummi......

Ameen


terima kasih kepada emme_nur 114. anda inspirasi ummi untuk menulis malam ini :)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...