July 17, 2012

Jambangan Buah Perisik

by Taste Of Tapah

Dah lama ummi teringin nak mengubah jambangan buah. Namun tak berkesempatan. Sebab tak der special event untuk nak di hadiahkan jambangan buah tersebut. 

Weekend yang lepas, Ummi dan Babah ditugaskan sebagai perisik. Tapi bukan la perisik macam 007. Tugas ummi dan babah ialah merisik Puteri untuk Sang Putera... Siapa lah gerangan Putera itu? Putera tu pakcik awak la Zara, adik babah. =)

Sesuai dengan keinginan ummi nak deco buah, ummi pun siapkan jambangan buah untuk di hadiahkan kepada si puteri.... Taaada.....

***

Inilah gambar cover cute *sila pitam* sambil bawak jambangan buah strawberry dan pisang celup cokelat. Macam rasa first time ummi letak muka sendiri dekat belog.. ngeh ngeh.. erm gambar Zara kena ada juge.



Entahlah ok ke tidak jambangan ni, (-__-") Nasib baik mak mertua jenis sempoi.. Kira main bawak jer la buah ni sebagai geng mengiringi cincin perisik.... *sila abaikan editing yang sungguh amatur*


OK gambar buah kena banyak sebab syiok sendiri.. kah kah. Sebenarnya topping cokelat ni tak berapa nak jadi, lain kali kena eksperimen dengan lebih kerap lagi.. 

***


Ni pulak bakul cekelat, di gubah dalam raga oleh your's truly.. Harga deco semua 30 ringgit. Gambar atas pakai speed light. Gambar bawah pula tidak, itulah penerangan effect gelap dan cerah yang anda lihat. Diri amatur nak guna editing photo. Letak watermark tu pun kategori rajin sudah...



***



Akhir sekali, bekas wajib.... tempat letak cincin risik.... OK bekas risik dan tunang ni turun temurun. Usia dah 4 tahun. Masih kekal anggun dengan sedikit sentuhan untuk nampak baru. Hurm dah lama tak buat deco benda-benda macam ni, sekali sekala buat seronok juge =)

***


Namun walaupun ummi suka buat deco gini, ummi masih berpendapat yang paling penting bukan lah terletak pada iringan ini semua, hadiah ini semua berharapan semoga mengukuhkan lagi tali silaturrahim yang akan di bina untuk kedua belah keluarga. Pengisiannya yang lebih penting. Yang dirisik perlu lebih menjaga diri, makala yang merisik pula perlu menggandakan lagi usaha untuk perbaiki ekonomi kerana selepas ini perlu mengambil tanggungjawap menjaga seorang wanita yang sebelum ini dipikul oleh ayahnya.

Untuk kedua adik ipar dan bakal biras ku.... Semoga satu langkah baru ini diberkati Allah dan dipelihara hubungan baik ini hingga kamu disatukan sebagai suami dan isteri.... Lepas dah jadi suami isteri nanti baru kita harapkan berpanjangan pula hingga ke syurga.... 

Sekian.

terima kasih kepada photographer tersohor en suami dan cik jimah

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...