March 11, 2013

Ala-ala Fynn Jamal

by Taste Of Tapah

Lama.
Memang lama aku tak update blog ni.

Sibuk.
Memang sibuk.

Sesungguhnya demi masa manusia dalam kerugian.
kecuali yg beriman dan beramal soleh.

Selalu tak cukup masa.
Bila ada masa, tak de internet connection.

Tahun 2013.
Berpindah ke enviroment perumahan baru.
Berpindah ke tempat kerja baru.
Bakal menyambut insan baru. Dengan Izin Allah...

Alhamdulillah.. Alhamdulillah.. Alhamdulillah..
Nikmat Allah yang mana lagi yang kau ingin dustakan.

Rasa seperti aku yang baru.
Walaupun masih aku yang lama.

Beringat, zety.
Beringat.

Masa sesaat pun takkan datang semula.
Di Hari Pembalasan, Allah bertanya, apa yang kau guna untuk sesaat?

Waktu kerja kau update blog.
Waktu untuk kau beri hak didik anak-anak, kau tengok sinetron.
Waktu kau patut melayan suami, kau layan FB.

Sibuk.
Memang sibuk.

Bila masa itu kau tak uruskan.

Salah siapa?
Salah Mark Zukerberg?
Salah Station Televisyen?
atau salah Google?

Jauh.
Berulang jauh setiap hari.
Badan Penat.
Al-Quran dah mula nampak debu di kulitnya.
Solat sudah hujung-hujung waktunya.
Mana pergi mujahadah?

Masa, oh masa.
Engkau memang hak Allah.

Allah, berkatilah masa ku.
Jangan di tarik nikmat iman ini setelah Kau kurniakan....
Jangan di tarik nikmat masa ini, hingga aku hanyut dari menjalankan tugasan harian.
Berkatilah rezeki ku, untuk aku bantu keluarga ku.

Pada Mu lah aku berlindung.




sedang tidak tahu untuk buat apa dengan masa,
perlu kerja, perlu manage project kecik,
cuma hilang punca,
pada siapa nak tanya.
pada siapa nak refer.
pepandai kau lah sang Jurutera.
kononnya.
pada blog, kau mencoret sudahnya...
 


2 comments:

Suliana said...

insylh. moga dipermudahkan.

Taste Of Tapah said...

thanks sue... rindu JKR. huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...