June 3, 2011

REJAB TELAH DATANG

Rejab dah nak mai... Dah abis ganti puasa? yang belum jom-jom cepat ganti...

Bila saya meng-Google, saya dapati macam-macam penulisan mengenai Fadhilat-Fadhilat Bulan Rejab nih... Nak share pun tak berapa yakin, sebab Mak cakap nak berguru pasal agama nih tak leh Google atau main Bing jer.... Kena ada ulama yang mengajarnya...

So petikan kat bawah ni jer la yang saya rasa baik untuk kita renungi bersama... semua bulan pun perlu buat kebaikan... cuma lebihkan lah sikit di bulan-bulan ini... Wallahu'alam

Jom-jom Baca... Sapa yang pandai buat lagu nasyid boleh juga nak tolong reka...

REJAB bulan menabur benih.
SYA'ABAN bulan menyiram tanaman.
RAMADHAN bulan menuai.

REJAB menyucikan badannya.
SYA'ABAN menyucikan hatinya.
RAMADHAN menyucikan rohnya.

REJAB bulan taubat.
SYA'ABAN bulan muhibbah.
RAMADHAN dilimpahi pahala amalan.


SYAWAL bulan kita bergumbira, 
di limpahi dum dam bunyik mercun. 
Perut kempis jadi kembung <--- ok rangkap ini aku tambah.. keh keh

2 comments:

misscha said...

kalau nk lagu, aku recommend lagu sabun zaiton...boleh?

Taste Of Tapah said...

haha.. sekarang aku tengah bayang ko nyanyi lagu zaiton... dengan lirik pakai pantun bulan rejab...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...