July 21, 2011

Breakfast: Pancake with Sausage Baked Bean

Selamat Pagi!!!!!!!!

Dah breakfast belum? kalau belum terima kasih la di ucapkan sebab sudi singgah blog T.O.T ni sebelum pergi Breakfast...

Pagi ni yours truly makan Pancake with sausage baked bean... nyum-nyum!!

Memang terbaik rasanya... Harus puji diri masak sedap sesuai dengan lidah tak ukur berapa inci...

Nama memang macam omputih-pancake, tapi sebenarnya lempeng biasa jer... Tepung campur garam campur air... Kacau-kacau letak dalam kuali tak melekat.. Percik la sikit minyak zaitun bagi tambah zat.. Balik-balikkan sampai garing angkat....

Resepi di buat sebab dah jemu makan nasi lemak, roti sandwich, bihun goreng, mee goreng, kuey-tiow goreng, nasi goreng lepas tu rotate balik nasi lemak...

Sesekali sekala ubah la angin sebelum ubah ke menu lebih drastik yakni makan buah dengan cereal atau oat jer pagi-pagi..

Besar potong sosej nya @_@


Pancake with Sausage Baked Bean


Kuah dia tu memang masak main cuba-cuba jer, modified sikit dari buku resepi, sebabnya guna barang-barang yang dah ada kat dalam peti ais..

Cara-caranya:

Tumis dulu bawang BESAR dengan minyak, lepas tu masuk sikit cili kering mesin sampai masak, lepas tu, masuk sos cili dan sos tomato sikit jer, lepas tu masuk pulak frankfurter yang dah di potong-potong dengan sedikit air bagi berkuah, dah masak frankfurter atau sosej tadi, masukkan cili bengala a.k.a cili loceng (dipotong dadu) dan baked bean dalam tin. Kacau sampai mendidih dan tutup api. Makan bersama lempeng tadi...

Zara punya ummi buat asing tak letak cili mesin dan sos cili... Nanti kesian pulak merah padam muka dia sambil mulut cungap-cungap..

Itu sahaja ceritera breakfast pagi ini, semoga berjaya mencuba resepi ini di lain kali...

3 comments:

Alisya said...

sesekali ubah menu sarapan, sedap jugak ye?

Taste Of Tapah said...

betul tuh.. Alisya cuba lah mana tau kena dengan selera

misscha said...

rajin mak ekhhh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...