July 8, 2011

SAYA NAK JADI PROTEGE JAMALUDDIN.NET

Selalunya kurang ada masa nak ber-blog di office nih, tapi hari Jumaat yang tenang ini telah di manfaatkan untuk menukilkan satu entry khas... Semoga dapat dipilih menjadi Protoge kepada Mentor Jamaluddin blogger otai yang mempunyai 524 followers dan pengunjung melebihi112 K!!


Jika anda nak tahu Link Entry bagi peraduan ini, boleh layari sini:
www.jamaluddin.net


Kenapa En. Jamal sebagai Mentor?

Sebenarnya saya ingin memilih author kepada Jamaludin.net apabila melihat pengunjungnya yang ramai. Malah blog terbarunya yang berumur 'muda' dari blog Taste Of Tapah iaitu Electrical designs.blogspot.com juga mempunyai pengunjung 4 ribu lebih melebihi pengunjung T.O.T yang dah 'berumur' hampir setahun Oktober ini.

Disamping itu mengunjungi Jamaluddin.net sahaja sudah nampak kebaikan empunya blog dengan pelbagai info cara-cara menaikkan traffic dengan penjelasan yang amat mudah di fahami. 

Apabila En. Jamal ingin menawarkan teknik-teknik seperti SEO dan Buat Duit dengan advertisement secara PERCUMA, memang merasa amat rugi kalau tidak menyertainya... Antara kata-katanya En. Jamal yang membuat saya berharap benar saya menjadi proteje nyer adalah:

InsyaAllah Jamal akan bimbing korang semampu mungkin, paling kurang pun Jamal akan bimbing korang untuk mendapatkan Alexa Rank bawah 1 Juta dan mendapat average unique visitors (UV) dalam lingkungan 100-200 UV sehari. Mudah je kalau korang semua tahu caranya dan Jamal akan kongsikan semua tips-tips tue dengan semua protege Jamal nanti.

Harap-harap mimpi jadi kenyataan nak mendapatkan UV 100 ke 200 sehari... Sekarang rank Alexa pun tak dapat detect.. keh keh

Mengapa En Jamal Perlu Pilih Saya Sebagai Protege?

Kekerapan saya meng-update blog ini memang tidak tetap buat masa ini. Cuba untuk update sehari sekali sebenarnya, sudah banyak benda yang ingin diceritakan di dalam Draft.. Tetapi kurang masa. Oleh itu secara Average nya hanya 1 entry dalam tempoh 2 ke 3 hari.

Niche Blog ini adalah lebih kepada information regarding:
  • Parenting: Tips Perenting dan Cara penyediaan makanan untuk bayi bagi ibu yang bekerja
  • Makanan: Resepi yang di masak, Dimana Kedai Makan sesuai dimakan dan Cara Pemakanan Sihat
  • Hijau Bumi: Sumbangan kecil terhadap penjagaan alam, kerana kita perlu ambil berat pemberian Allah ini, kerana tanpa alam ini manusia tidak boleh hidup..
  • Daily Life: Sedikit Perkongsian mengenai kehidupan T.O.T seharian....
Saya minat berblog secara 'part-time' kerana sedikit ilmu yang ada perlu lah kita manfaat kan dengan semua orang.. Mungkin ada yang tidak setuju dengan pandangan kita, namun itu lah keindahan ber-blog ini.

Semoga minat saya dan pertimbangan En Jamal menjadikan saya Protege nya bakal menjadikan T.OT satu blog yang berjaya di manfaat kan oleh semua...

Kepada sesiapa yang berminat untuk menyertai peraduan ini dan menjadi PROTOGE En Jamal secara percuma hantarkan peraduan anda ke www.jamaludin.net.

Sekian. Moga dipertimbangkan...

8 comments:

Ir. Jamal said...

Assalamualaikum dan Salam Ziarah.

Jamal singgah bace entry TOT nie. InsyaAllah akan dipertimbangkan ye..:-)

misscha said...

good luck!!! kalao dapat u teach me, iteach u ler..hehe

Taste Of Tapah said...

En Jamal... hope jadik.. hehe amin....

Niza: Gudluck to u tooo.. i teach u.. u teach me.. hehe

Ir. Jamal said...

Tahniah kepada semua yang dah terpilih nie.

Diharapkan korang semua dapat email Jamal dan perkenalkan diri sikit ye, dapat jugak eratkan hubungan diantara kita semua nanti.

Emailkan butiran diri dan blog korang ke...

jamaluddin_ab@yahoo.co.uk

Untuk memudahkan Jamal share tips-tips terbaru nanti..

:-)

+_Miss.Jannah_+ said...

tahniah TOT :D

Norhisham Nordin said...

salam TOT... dtg dr blog jamal... salam 1protege... dah follow blog ni... huhu...

Norhisham Nordin : Jom Singgah Blog Saya

azu said...

salam 1 protege gak..tahniah terpilih jd protege Jamaluddin.net!singgah n follow.
jemput2 http://azumie.blogspot.com/2011/07/wanita-dipotong-kaki-diceraikan-anggota.html

Taste Of Tapah said...

Thanks Miss Jannah...

Hisham dan aku dah follow jugak!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...